خرید آنلاین و حضوری امکان ارسال به سرار کشور
نگاهی به شرکت چند ملیتی و فرانسوی ال‌ وی‌ ام‌ اچ (LVMH)

نگاهی به شرکت چند ملیتی و فرانسوی ال‌ وی‌ ام‌ اچ (LVMH)

شرکت چند ملیتی و فرانسوی ال‌وی‌ام‌اچ LVMH در سال ۱۹۹۰، با ادغام برندهای لوکس و برتر لباس شکل گرفت. ال‌وی‌ام‌اچ تنها شرکتی است که در چندین حوزه کالاهای لوکس فعالیت می‌کند. این حوزه‌ها شامل نوشیدنی‌های گران‌قیمت، فشن و کالاهای چرمی، ساعت و جواهرات، عطر و لوازم آرایش است. در این مقاله به بررسی این شرکت بزرگ می‌پردازیم.

ایده تشکیل شرکت ال‌وی‌ام‌اچ
در سال ۱۹۹۰ برنارد آرنو، ایده ساختن شرکتی متشکل از برندهای لوکس به ذهنش رسید. این شرکت که LVMH نامیده می‌شود، شرکتی فرانسوی و چند ملیتی از کالاهای لوکس است که دفتر مرکزی‌اش در شهر پاریس واقع شده است. این کمپانی از ادغام خانه‌ مد لویی ویتون با شرکت موئت هنسی (که خود متشکل از ادغام برند شامپاین موئت و شاندون و برند کنیاک هنسی است)، به وجود آمد.

مالکیت عمده ال‌وی‌ام‌اچ به عهده چه برندی ‌است؟
این کمپانی حدود ۶۰ شرکت زیرمجموعه را تحت‌ کنترل خود اداره می‌کند و هر کدام از این شرکت‌ها نیز اداره تعدادی از برندها را به عهده دارند. این شرکت‌های زیرمجموعه اغلب به‌طور مستقل اداره می‌شوند اما در نهایت زیر نظر LVMH به فعالیت خود ادامه می‌دهند. شرکت کریستین دیور با در اختیار داشتن ۴۰/۰۹ درصد از سهام LVMH مالک بالاترین میزان سهام و با داشتن ۵۹/۰۱ درصد از حق رای این شرکت بیشترین حق تصمیم‌گیری را دارد. برنارد آرنولت با دارا بودن اکثریت سهام شرکت دیور، به‌عنوان رئیس هیئت مدیره هر دو شرکت فعالیت می‌کند. وی همچنین مدیرعامل شرکت LVMH نیز است. طبق گفته مجله فوربز، او در سال ۲۰۱۹ با ارزش خالص ۹۴/۶ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد در اروپا و چهارمین فرد ثروتمند در جهان است.

برندهای زیر مجموعه LVMH :
برندهایی از جمله فندی، کنزو، لویی ویتون، مارک جیکوبز، بولگاری و… جزو برندهایی هستند که به این مجموعه پیوستند. قدیمی‌ترین برندی که جزو این شرکت است، برند شراب شتودیکم فرانسوی است که از سال ۱۵۹۳ فعالیت دارد. و اما تازه‌ترین برندی که به این شرکت چندملیتی پیوسته، برند فنتی ریحانا است. او اولین زنی است که به این موفقیت دست یافته است. این برند از تاریخ ۲۲ می سال ۲۰۱۹ در پاریس به‌عنوان عضوی از ‌LVMH شروع به کار می‌کند و شامل لباس و اکسسوری‌هایی از جمله عینک و کفش است. لازم به ذکر است که از سال ۱۹۸۷ تا به امروز فنتی تنها برندی است که به این مجموعه پیوسته است.

تاثیرگذاری ال‌وی‌ام‌اچ بر شرکت کرینگ و ریشمون
موفقیت آرنولت در ادغام برندهای لوکس و تشکیل گروهی واحد، الهام‌بخش دیگر شرکت‌های لوکس شد تا کاری مشابه آن را انجام دهند، بنابراین شرکت فرانسوی کرینگ (که قبلا PPR نامیده می‌شد) و شرکت سوئیسی ریشمون نیز تشکیل شدند. کرینگ با برندهای مهمی از جمله الکساندر مک‌کویین، ایو سن لوران، گوچی و… کار می‌کند و ریشمون نیز با برندهایی نظیر مون بلان، کلوئه، لانسل و کارتیه.

مسابقه مد ال‌وی‌ام‌اچ
پس از موفقیت برنارد آنولت در ساختن LVMH، بزرگترین فرزندش، دلفین آرنولت (که از ۲۸ سالگی عضو هیئت مدیره شرکت LVMH است) تصمیم گرفت یک رقابت بین‌المللی برای طراحان مد جوان در سراسر جهان برگزار کند. هدف گروه ‌LVMH کشف استعدادها و خلاقیت طراحان جدید است. دلفین آرنولت در این باره در مصاحبه‌ای گفت: «لازم است که استعدادها و خلاقیت‌ها را پیدا کنیم و علاوه بر آن به دنبال راه‌هایی بگردیم که می‌تواند بهترین کمک به رشد کسب و کار این جوانان باشد.». هرساله یک هیئت داوران از مدیران هنری بزرگ و مدیران گروه LVMH تشکیل می‌شود تا برنده جایزه طراح مد جوان انتخاب شود. این مسابقه اولین بار در نوامبر ۲۰۱۳ و برای قدردانی و پشتیبانی از طراحان جوان در سراسر جهان اتفاق افتاد.

شرایط مسابقه
سالیانه یک طراح جوان و سه فارغ‌التحصیل مدرسه مد می‌توانند این جایزه معتبر را دریافت کنند. از جمله شرایط این مسابقه برای طراحان این است که حداقل دو کالکشن و کمتر از ۴۰ سال سن داشته باشند. برای انتخاب بهترین‌ها کمیته‌ای که بیش از شصت کارشناس مشهور مد عضو آن هستند، ده نفر از نامزدهایی را که از پیش انتخاب شده‌اند، برمی‌گزیند تا در طول هفته مد پاریس در ماه مارس، مجموعه‌های خود را در شوروم‌ها به نمایش بگذارند.

جایزه مسابقه
جایزه‌ای که برای طراحان در نظر گرفته شده مبلغ ۳۰۰،۰۰۰ یورو به علاوه‌ پشتیبانی ۱۲ ماهه گروه
ال‌وی‌ام‌اچ در زمینه‌های فنی و مالی است. این پشتیبانی کمک می‌کند تمام مسائلی که طراحان جوان با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند، رفع شوند (از جمله تولید، پخش، تبلیغات، بازاریابی و…). جایزه دیگر به سه نفر از دانشجویان مدرسه‌های مد که در حال تکمیل دوره تحصیلی خود هستند، تعلق می‌گیرد. سه برنده و مدرسه آنها کمک مالی ۱۰،۰۰۰ یورویی را دریافت می‌کنند و علاوه بر آن فرصتی پیدا می‌کنند که برای یک سال به‌عنوان بخشی از تیم طراحی در یکی از برندهای شرکت LVMH مشغول به کار شوند.

رکورد فروش
در ماه ژانویه ۲۰۱۸، LVMH رکورد فروش خود در سال ۲۰۱۷ را ۴۲.۶ میلیارد یورو اعلام کرد که در مقایسه با سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است. در همین سال، سود خالص این شرکت ۲۹ درصد افزایش یافت.

خلاصه : این شرکت در سال ۱۹۸۷ پس از ادغام خانه مد لويي ويتون، با شرکت موئه هنسی، تشکیل شد. موئه هنسی نیز، در سال ۱۹۷۱ در پی ادغام شرکت تولیدکننده شامپاين Moët & Chandon، با شرکت تولید كنياك هنسي، تشکیل شده بود.
ال و ام هاش در حدود ۶۰ شرکت تابعه را در کنترل دارد، که هر یک از این شرکت‌ها، مالک چندین برند معتبر است و اغلب آنها، به صورت مستقل اداره می‌شوند.
شرکت كريستين ديور. با در اختیار داشتن ۴۲٫۳۶٪ درصد از سهام ال و ام هاش، مالک بالاترین میزان سهام، در این شرکت است. برنارد ارنو، با دارا بودن اکثریت سهام شرکت دیور، به عنوان رئیس هیئت مدیره هر دو شرکت فعالیت می‌نماید. وی همچنین مدیرعامل شرکت ال و ام هاش نیز هست