خرید آنلاین و حضوری امکان ارسال به سرار کشور
دوناتلا ورساچه Donatella Versace

دوناتلا ورساچه Donatella Versace

قطعا بیشتر افراد برای یکبار هم شده، نام برند معروف ورساچه را شنیده‌اند. ورساچه یکی از پایه‌های صنعت مد و فشن در دنیا به حساب می‌آید و طرفداران بسیاری دارد. این برند ایتالیایی در طول مدت فعالیتش دستخوش تغییرات بسیاری بوده‌ است ولی همیشه با راهکارهای مدیریتی توانسته سختی‌ها را پشت سر بگذارد. دوناتلا ورساچه که بعد از مرگ برادرش جانی ورساچه، پایه‌گذار برند ورساچه، هم‌اکنون نایب رییس گروه ورساچه و مدیر طراحان شعبه مد ورساچه را به عهده دارد، یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دنیای فشن است.

دوناتلا از کودکی

دوناتلا با نام کامل دوناتلا فرانچسکا ورساچه در ۲ می ۱۹۵۵ در شهر رجیو در کالابریا ایتالیا به دنیا آمده است. او کوچکترین فرزند خانواده ورساچه است. در سال ۱۹۸۳ با پائول بک (همسر سابقش) ازدواج کرد و نتیجه آن ازدواج یک دختر به نام آلگرا ورساچه (متولد ۳۰ ژوئن ۱۹۸۶) و یک پسر به‌ نام دنیل ورساچه (متولد ۱۹۸۹) می‌باشد.

شروع فعالیت هنری

به جرئت می‌توان موفقیت‌های دوناتلا ورساچه را مدیون روابط صمیمی و نزدیکی که به برادرش جانی ورساچه داشت، دانست. جانی طراح لباس و پایه‌گذار برند ورساچه بود و همیشه علاقه خاصی به خواهرش داشت و او را الهام‌بخش کارهایش می‌دانست. دوناتلا از همان ابتدای برند ورساچه همواره کنار برادرش بود و برای تمامی کارها، جانی با او مشورت می‌کرد و به همین دلیل او به‌عنوان مشاور برند ورساچه به‌صورت جدی مشغول به فعالیت شد. در دهه ۱۹۸۰ جانی ورساچه نام یکی از عطرهای تولیدی برند را به افتخار خواهرش بلوند گذاشت و لقب ورسوس را به لاین عطری او داد. جالب است بدانید که جانی همیشه در مورد نوع لباس پوشیدن دوناتلا نظر می‌داده است و زمانی که دوناتلا ۱۱ سال داشته است به اصرار و تشویق‌ جانی موهایش را به رنگ بلوند می‌کند و امروزه یکی از بارزترین ویژگی‌هایی که دوناتلا را با آن در جهان می‌شناسند، رنگ موی بلوند و خط چشم مشکی است.
در دو سال آخر زندگی جیانی، او با بیماری سرطان مبارزه می‌کرد و عملا مدیریت ورساچه به عهده دوناتلا بود که در تمامی طرح‌ها از او نظر می‌خواست. بعد از فاجعه عجیب و پرحاشیه قتل جانی در سال ۱۹۹۷ جلوی در خانه‌اش در میامی فلوریدا که حادثه بسیار غم‌انگیزی بود، طبق خواسته او ۲۰ درصد از سهام کل ورساچه به دوناتلا و ۵۰ درصد به نام آلگرا ورساچه و ۳۰ درصد هم به برادر دیگرشان رسید. البته مدیریت هنری کانلا به عهده دوناتلا بود و با تمامی ناراحتی‌های روحی که در اثر داستان جانی متحمل بود، با تمام وجود تلاش کرد تا نام ورساچه و نتیجه زحمات برادرش را زنده نگه دارد.

کلکسیون بهار۲۰۱۸ ورساچه، ادای احترام به جانی ورساچه

در بیش از ۲۰ سالی که از مرگ جانی می‌گذرد، دوناتلا همیشه تمام تلاشش را کرده‌ است که ورساچه را به سمتی هدایت کند که شاهد موفقیت و پیشرفت آن باشد. او انگیزه خود را فقط زنده نگه داشتن نام برادرش و همچنین احترام و علاقه خاصی که برای او قائل بوده است، می‌داند. او در کلکسیون بهار ۲۰۱۸ که آن را را ادای احترام به جانی نام نهاده بودند، بار دیگر اعلام کرد: این کالکشن ادای احترامی به زندگی و آثار جانی است. ما در کنار نبوغ هنری او، جانی را به‌عنوان یک انسان واقعی و بالاتر از همه اینکه به‌عنوان برادرم تجلیل می‌کنیم.

عمل زیبایی یا زشتی؟

یکی بارزترین خصوصیات دوناتلا ورساچه، تغییرات ظاهری چهره صورتش در سال‌های اخیر است که البته حواشی بسیاری نیز داشته است. فقط کافی است عکس‌های قدیمی و جدید او را با هم مقایسه کنید تا به تفاوت‌های فاحشی که در اجزای صورت او رخ داده است، پی ببرید. به گفته متخصصان و جراحان زیبایی، به‌علت عمل‌های متعددی که دوناتلا روی ناحیه پیشانی و چانه و ترزیق پی‌درپی بوتاکس انجام داده است، چهره او به این صورت تعییر کرده است. همچنین قطعا در قسمت لب‌ها و گونه‌ها از پرکننده استفاده شده است و گردن و قسمت پایین صورت لیفتینگ شده است. همچنین به‌خاطر عمل‌های زیادی که در ناحیه پیشانی انجام داده، ابرو دچار افتادگی شده است و به صورت کامل حالت چشم‌های او را تغییر داده است. همیشه هم آنطور که ما انتظار داریم جراحی زیبایی باعث زیبایی نمی‌شود. شاید اگر دوناتلا هم به عقب بر‌می‌گشت از چهره طبیعی خودش احساس رضایت بیشتری داشت

دارایی دوناتلا ورساچه

طبق وصیت جانی ورساچه ، ۲۰ درصد از سهام کمپانی ورساچه به دوناتلا ورساچه تعلق دارد. کمپانی ورساچه هم‌اکنون در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد. از محصولات آن می‌توان به لباس، عطر، زیورآلات و لوازم منزل اشاره کرد. همچنین ورساچه هتل‌هایی را نیز با مشارکت کمپانی دیگر ساخته و اداره می‌کند.
در سپتامبر ۲۰۱۸ مایکل کورس، برند و گروه ورساچه را با ارزش ۲٫۱ بیلیون دلار خریداری کرد. البته دوناتلا به طرفدارانش اعلام کرد او همچنان سمت مدیر هنری ورساچه را بر عهده دارد و آن را ترک نمی‌کند.