خرید آنلاین و حضوری امکان ارسال به سرار کشور
دولچه و گابانا Dolce & Gabbana

دولچه و گابانا Dolce & Gabbana

برند ایتالیایی دولچه و گابانا

برند دولچه و گابانا در سال ۱۹۸۵ توسط دو طراح ایتالیایی به نام‌های دومنیکو دولچه و استفانو گابانا در شهر لنیانو واقع در استان میلان ایتالیا تاسیس شد. آشنایی این دو طراح به سال ۱۹۸۰ که در یک خانه مد مشغول کارهای طراحی لباس بودند، برمی‌گردد. آنها در سال ۱۹۸۲ استودیو مشاوره طراحی خود را با نام “دولچه و گابانا” تاسیس کردند و پس از آن موفقیت‌های زیادی در حوزه مد و فشن کسب کردند به‌طوری که در سال ۲۰۰۵ حجم معاملات آن­ها به ۶۰۰ میلیون یورو رسید.

پیش‌زمینه‌ای از طراحی و تولید لباس :
دومنیکو دلچه در سال ۱۹۵۸ در لنیانو، شهری نزدیک به سیسیل ایتالیا متولد شده است. خانواده او صاحب کسب‌وکاری کوچک در تولید پوشاک بودند و دومنیکو از کودکی در آنجا کار می‌­کرد. استفانو گابانا که در سال ۱۹۶۲ در میلان متولد شد، ابتدا در رشته گرافیک تحصیل کرد ولی طولی نکشید که به فشن و مد تغییر رشته داد. این دو پس از دوره کوتاهی اشتغال به‌عنوان دستیار طراح، برند دولچه اند گابانا را تاسیس کردند که برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ اولین شوی لباس خود را به‌عنوان عضوی از گروه “استعدادهای جدید” در میلان برگزار کردند.

زوج هم‌جنسگرا :
این دو نفر سال‌­ها در رابطه دوستی بودند و در یک ویلای متعلق به قرن نوزدهم میلادی در میلان زندگی می‌کردند. آن­ها در سال ۲۰۰۵ به رابطه طولانی خود پایان دادند ولی همچنان با همدیگر کار می­‌کنند.

خطوط تولید محصولات دولچه و گابانا :
این دو در سال ۱۹۸۶ اولین کلکسیون خود را با نام “زنان واقعی” تولید کردند. آن­ها خط تولید لباس بافتنی را در سال ۱۹۸۷ و خط تولید لباس لئوتارد (معمولا توسط دختران ژیمناستیک‌کار یا رقاص پوشیده می­‌شود) را در سال ۱۹۸۸ راه­‌اندازی کرده و یک سال بعد شروع به طراحی لباس­‌زیر و لباس شنا کردند. دومنیکو و گابانا صادرات محصولاتشان به کشورهای مختلف را شروع کرده و نمایشگاه خود را در آمریکا و ژاپن تاسیس کردند. در سال ۱۹۹۲ علاوه بر معرفی کلکسیون مردانه خود، اولین عطر دولچه و گابانا را نیز تولید کردند. در سال ۱۹۹۱ موفق به دریافت جایزه “وولمارک” شدند و در سال ۱۹۹۳ جایزه آکادمی عطر با نام ” زنانه‌ترین عطر سال” را دریافت کردند.

استایل مدیترانه­‌ای :
دولچه و گابانا سبک خود را از استایل “سیسیلیایی” فیلم “لئوپارد” در سال ۱۹۶۳، زنان رئالیسم ایتالیایی مانند “آنا مگنانی” که شخصیتی احساساتی و سرسخت داشتند و لباس­‌های دهه ۴۰ میلادی الهام گرفته‌­اند. مدل­‌های این دو طراح‌، نرم، گرد و چاق هستند. به گفته “فرانکا سوزانی” سردبیر مجله مد “ووگ” ایتالیا، دختران جنوبی سبزه با چشمانی تیره و شخصیتی سرسخت، عشوه‌­گر و مغرور الهام‌بخش سبک کاری دولچه و گابانا بوده است.

الهام‌بخش طراحی‌­های اولیه :
در اوایل شروع کارشان سوفیا لورن، کلودیا کاردنیال و استفانیا ساندریل نیز الهام‌بخش طراحی­‌های آن­ها بودند. زن دولچه گابانایی بی‌تعصب، بی‌باک و در عین حال خداترس، عاشق خانواده و کلیسا است. این زن صاحب ویژگی‌­های رایج کاتولیک­‌های ایتالیای جنوبی می‌­باشد، زنی که به‌طور هم‌زمان بدن خود را آشکار و پنهان می‌­کند.

انعکاس سبک­‌های گذشته در استایل­‌های آینده :
زمانی که زنان ارائه‌دهنده لباس‌­های دو تکه در فشن بودند، اولین کلکسیون دولچه و گابانا شامل ست دوقلوی tulle و angora از جنس پارچه توری و دامن‌­های نرم، گشاد و عجیب بود. جنس موردعلاقه دولچه و گابانا پارچه­‌های توری، پشمی و ابریشمی بود. آن­ها با اینکه به‌دنبال سبک رترو (Retro) نبوند ولی برای ابداعات خود از گذشته الهام می‌­گرفتند. به گفته خودشان از گذشته برای بازتاب آن به آینده استفاده می­‌کنند. در واقع به مدرن‌­سازی گذشته با ترکیب خلاقیت، رنگ‌­ها، جنس‌­ها و منابع الهام‌بخش متنوع از دنیای ناهمگون مدیترانه­‌ای فکر می­‌کنند.

کمپین­‌های تبلیغاتی دلچه و گابانا :
کمپین­‌ها‌ی تبلیغاتی برندهای ایتالیایی همیشه توسط بهترین عکاس‌­های دنیا برگزار شده است. هر شات عکس به‌گونه­‌ای فیلم‌مانند تنظیم می­‌شود. اولین کمپین تبلیغاتی دولچه و گابانا توسط دوست عکاس سیسیلیایی آن­ها فردیناندو اسکینا برگزار شد. او پس از آشنایی با دولچه و گابانا شروع به فعالیت در حوزه فشن کرد. علاوه بر اسکیانا عکاسان معروف دیگری چون فابریزی فری، استیون میسل (عکاس مونیکا بلوچی و لیندا اوانجلسیتا)، پیتر لیندبرگ و هلموت نیوتون با این برند همکاری داشته‌­اند.

Ferdinando Scianna

آغاز موفقیت بین‌المللی به‌خاطر دوستی با مدونا :
این ستاره پاپ یک شکم‌بند متشکل از سنگ­‌های قیمتی و یک کت از نمایشگاه نیویورک آن­ها سفارش داد تا برای اکران فیلم “حقیقت یا جرات-۱۹۹۰” در جشنواره کن به تن کند. با حضور مدونا در جشن و شوی “دی اند جی” در سال۱۹۹۲ دوستی آن­ها علنی شد. پس از آن مدونا درخواست طراحی ۱۵۰۰ دست لباس برای تور دخترانه Girlie Show را به آن­ها داد.

سبکی بدون چارچوب سفت و سخت و همیشه در حال تغییر :
سبک مدیترانه­‌ای دولچه و گابانا چارچوبی سختگیرانه نداشته و با الهام از دنیایی خیالی به طراحی‌ها‌ی جدید و خاص دست پیدا می‌­کند. کلکسیون­‌های آن‌ها از فصلی به فصل دیگر، از سبک باروک تا پلاستیکی، از طبقه اشرافی تا کارگر، از استایل بی‌پروا تا بورژوایی، از تصاویر حیوانات تا لباس کاردینال تغییر می­‌کند. طبق گفته سوزی منکز، خبرنگار بین‌المللی، این دو طراح قادر به تلفیق دوره‌­های مختلف، کشورها، ظواهر مردانه و زنانه، پارچه‌­ها و سبک‌­های مختلف هستند.

معرفی استایلی مردانه و شیک برای زنان :
در دوره­‌ای که تولید کرست، کمربند، تی‌شرت و لباس­‌هایی که با هدف پراهمیت و برجسته نشان‌دادن بالاتنه زنان انجام می­‌شد، دولچه و گابانا استایل مردانه و شیک سافویی “شاعر یونان باستان” را با تاثیر گرفتن از “ایزابلا روسلینی” ارائه کرد. ایزابلا روسلینی، هنرپیشه ایتالیایی از اولین هواداران دولچه و گابانا بود و با موهای کوتاهش منبعی الهام‌بخش برای استایل جدید دولچه و گابانا شد. در سال ۲۰۰۳ ستارگان فوتبال معاصر انگیزه­ طراحی شوی مردانه دولچه و گابانا در میلان شدند. تولیدات لباس‌­های حاضری دولچه و گابانا در دهه ۸۰ میلادی سروصدای زیادی در دنیای مد و فشن به راه انداخت. خلاقیت و تطبیق‌پذیری، اتحاد مطبوعات و سلبریتی‌­ها، طیف وسیعی از خطوط تولید پوشاک و توجه دقیق به توزیع آن­ها عناصر تحقق سیستم یکپارچه ارتباطی هستند.

خطوط تولید عطر دولچه و گابانا :
این برند از سال ۱۹۹۲ شروع به تولید عطر ها ي مختلفی از جمله “دلچه و گابانا پرفیوم”، “بای دولچه و گابانا” و “دلچه و گابانا من” کرده است. عطر “لایت بلو” که در سال ۲۰۰۱ تولید شد، جوایز زیادی را در عرصه صنعت عطر از آن این شرکت کرده است. ورژن مردانه عطر “لایت بلو” که در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد نیز جوایز زیادی مانند “فیفا اواردز-۲۰۰۸” را کسب کرد. یکی از تبلیغات عطر آن­ها توسط کارگردان ایتالیایی “جوزپه تورناتوره” فیلم‌برداری شد.

تبلیغات نژادپرستانه دولچه و گابانا در نوامبر ۲۰۱۸ :
در نوامبر سال ۲۰۱۸ شرکت دلچه و گابانا ویدیوئی تبلیغاتی را عرضه کرد که در آن یک زن چینی در حال تلاش برای خوردن اسپاگتی است و به نظر می‌­رسد گیج و دستپاچه است، دختری ساده که تا به حال اسپاگتی نخورده است و به‌طرز ناخوشایندی از چاپ استیک­ برای چرخاندان نودل­‌ها استفاده می‌­کند. او پیراهن قرمزی به سبک غرب به جای لباس سنتی چینی پوشیده است. پیام نه‌چندان ظریف این ویدیو این است که زن چینی در میان مد اروپایی قرار گرفته ولی به‌دلیل تحصیلات کم یا شاید گیج‌بودن نمی‌­تواند فرهنگ اروپایی را درک کند و بیننده نیز باید به این تجربه خنده‌دار دختر چینی بخندد.

نوامبر ۲۰۱۸ اولین تبلیغ نژادپرستانه در مورد مردم آسیا نبود!
دلچه و گابانا در سال ۲۰۱۷ با راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی و نمایش تلفیقی مد‌‌ل­‌ها با افراد فقیر چینی در بخش‌­های توسعه‌نیافته چین، باعث اعتراضات شدید مردم این کشور در شبکه اجتماعی ویبو (مشابه توییتر) شد. چینی‌ها از معرفی خود به‌عنوان ملت جهان سومی معترض بودند.

دی اند جی تنها برند لوکس مورد اعتراض مردم چین نیست!
شرکت شنل نیز در سال ۲۰۱۷ ویدیویی تبلیغاتی را منتشر کرد که یک خانم با کلاه مخصوص کشاورزان سنتی برنج در محله چینی­‌های نیویورک راه می­‌رفت و بقچه‌­ای به‌همراه داشت که پر از محصولات شنل بود که به محصولات جعلی شنل که در این محله فروخته می­‌شود، اشاره داشت.

برندهای دولچه و گابانا :
این شرکت، سال‌­ها دو خط مختلف تولید به نام­‌های D&G و Dolce and Gabbana داشت که بعد از سال ۲۰۱۲ تحت نام Dolce and Gabbana ادغام شدند. دی اند جی برخلاف دلچه اند گابانا تولید ساعت نیز داشت و برندی جوان‌­تر و زرق‌وبرق‌دارتر بود. در سال ۲۰۱۱ این شرکت تصمیم گرفت تا خط تولید دی اند جی را برای تمرکز بیشتر در سایر خطوط تولیدی متوقف کند.
کمپین دولچه و گابانا با حضور امیلیا کلارک
امیلیا کلارک بازیگر معروف سریال بازی تاج و تخت به کمپین تبلیغاتی دی اند جی پیوسته است. ادوتویلت معروف دلچه و گابانا – د وان توسط این بازیگر سرشناس در ویدیویی تبلیغاتی به بازار جهانی معرفی شد. امیلیا کلارک در تبلیغات محصولات دیگر این شرکت نیز حضور داشته است.

کلکسیون دولچه و گابانا برای زنان مسلمان :
این برند در سال ۲۰۱۶ اولین کلکسیون مخصوص زنان مسلمان و محجبه را وارد بازار کرد. به‌منظور حفظ عفت و حیای زنان مسلمان در این طراحی­‌ها، ترکیب رنگ‌­های مشکی و بژ با پارچه­‌های توری و به‌همراه نقش و نگارهایی از گل و لیمو استفاده شده است.

نمونه ديگري از كالكشن اين طراح :

از نمونه اكسسوري سر طراحي شده از اين طراح :