خرید آنلاین و حضوری امکان ارسال به سرار کشور
انواع آستين و تاثيرآن بر بدن

انواع آستين و تاثيرآن بر بدن

آستین :

گاهی انواع آستین از نظر اندازه دسته‌ بندی می‌شوند. آستین کوتاه، میانه، سه‌ربع و بلند رایج‌ترین اندازه‌ها برای استفاده هستند .

اما بسته به نوع لباس، سلیقه‌ی طراح و دیگر جزئیات، این اندازه‌ها بسیار متنوع‌ تر خواهد بود.علاوه بر اندازه، آستین‌ها بسته به اینکه برش‌دار و جدا یا بدون برش و سرِخود باشند نیز دسته‌ بندی می‌شوند اما درنهایت آنچه هر آستین را از دیگری متفاوت می‌کند،

جنبه‌های فانتزی و زیبایی‌های خلاقانه‌ای است که طراحان به آستین می‌افزایند.

آستین ساده :

این آستین با توجه به اندازه و فرم طبیعی بدن برش می‌خورد. به‌خاطر نزدیکی فرم آن به شکل بدن برای همه‌ افراد مناسب است.

آستین ساده در اندازه‌های متفاوتی دیده می‌شود و اندازه‌ی کوتاه آن، آستین تی‌شرت‌هایی است که می‌پوشیم.

آستین سه‌ربع اندازه دیگریست که انتهای آن دقیقا وسط مچ و آرنج قرار می‌گیرد.

وقتی لباسی با آستین سه‌ربع بپوشید دستبند و سایر اکسسوریهایتان دیده می‌شود و به همین خاطر به آن آستین دستبند هم گفته می‌شود.

آ

آستين ساده در لباس مجلسي :

آستین رگلان :

رگلان برشی کاملا متفاوت دارد. در آستین رگلان به جای اتصال در قسمت حلقه، آستین با برشی مایل از روی سرشانه در کنار یقه به تنه‌ی لباس وصل می‌شود. این برش ممکن است از وسط یقه یا وسط سرشانه شروع شود. به‌خاطر برش متفاوتش، رگلان یکی از آستین‌های فوق‌العاده راحت و در لباس‌های ورزشی و کژوال بسیار پرکاربرد است. همچنین برای استفاده در لباس کودکان نیز پیشنهاد می‌شود. این آستین برای افرادی با شانه‌های پهن یا افراد قد بلند و چاق بسیار مناسب است.

آستين رگلان در لباس مجلسي :

آستین کیمونو :

یکی از انواع آستین که از لباس سنتی مردم ژاپن گرفته شده، کیمونو است. آستین کیمونو حلقه‌ی آستین منحنی ندارد و یک تکه پارچه مستطیل شکل است که گاهی یک قسمت اضافی کیسه‌ای دارد. این آستین بسیار گشاد است و تپلی بازوها را پوشش می‌دهد. البته آستین کیمونو بالاتنه را بزرگتر و پرحجم‌تر نشان می‌دهد، پس اگر بالاتنهی لاغری دارید از لباس‌هایی با آستین کیمونو استفاده کنید.

آستین پُفی :

آستین پُفی فرم‌های مختلفی دارد، ممکن است فقط در قسمت سرشانه چین و پف داشته باشد یا در سرشانه و لبه پایینی چین‌دار باشد.

بعضی از آستین‌های پفی یک سرآستین باریک و تنگ دارند. این آستین معمولا کوتاه است اما می‌تواند تا آرنج بلند باشد. آستین پفی برای لباس دختربچه‌ها و لباس عروس بسیار پرکاربرد است.

فراموش نکنید که اگر شانه‌های پهن یا بازوهای درشتی دارید، به‌هیچ‌وجه سراغ آستین پفی نروید.

نمونه اي از طراحي هاي مزون والنتينا با آستين پفي

آستین ژیگو :

نام این آستین از ماهیچه‌ی ران گوسفند و گوساله گرفته شده و فرم آن دقیقا شبیه به آن است.

آستین ژیگو از آرنج به بالا و به‌خصوص در قسمت سرشانه و بازو پُفی و حجیم و از آرنج به پایین تنگ و ساده است. از آستین‌های شبیه به آن می‌توان به آستین دختران گیبسون و آستین ژولیت اشاره کرد. این مدل که به‌شدت در بالاتنه حجم ایجاد می‌کند،

برای هرکسی مناسب نیست و فقط به اندام‌های ظریف و باریک پیشنهاد می‌شود.

آستین کلوش :

آستین کلوش که به آن bell یا زنگوله‌ای هم گفته می‌شود، یکی از انواع پرطرفدار آستین است.

در برش آن روشی شبیه به برش دامن کلوش استفاده می‌شود با این تفاوت که حلقه آستین دارد و در قسمت بازو خیلی گشاد نیست.

اوج گشادی آن از آرنج شروع شده و تا پایین ادامه می‌یابد. حتی گاهی قسمت کلوش جدا برش می‌خورد و از آرنج به قسمت ساده‌ی بالا اضافه می‌شود.

میزان بلندی و کوتاهی این آستین متنوع است اما اگر از آستین کلوش بلند با پارچه‌های حجم‌دار و آهاردار استفاده می‌کنید، حواستان باشد که برای افرادی با چاقی شکم و پهلو یا باسن مناسب نیست. زیرا حجم آستین دقیقا در راستای حجم اضافی بدن قرار می‌گیرد.

آستین فانوسی و کشیشی(bishop) :

هر دوی این آستین‌ها از بالا به پایین گشاد می‌شوند و در قسمت بازو تقریبا اندازه‌ای معمولی دارند.

گشادی پایین آستین با یک سرآستین جمع می‌شود. بلندی آستین، اندازه سرآستین و حجم و گستردگی آستین سلیقه‌ای است و حتی ممکن است سرآستین حذف شود و فقط با چین و کش لبه‌ی آستین کمی جمع شود.

آستین شنلی :

آستین شنلی در دو حالت جدا از لباس و پیوسته به آن وجود دارد.

آستین از درز جلو باز و رهاست و از پشت به صورت شنل به سمت دیگر متصل می‌شود.

آستین دراپه :

در این نوع آستین مثل یقه دراپه، دراپه‌هایی روی بازو درنظر گرفته می‌شود. میزان حجم دراپه‌ها سلیقه‌ای است و با توجه این حجم، برای افرادی با بالاتنه ظریف و لاغر ایده‌آل است.

مثلا اگر اندام شما گلابی است می‌توانید با استفاده از آستین دراپه بین بالاتنه و پایین‌تنه تعادل ایجاد کنید و به فرم ساعت شنی نزدیک شوید.