خرید آنلاین و حضوری امکان ارسال به سرار کشور
الی صعب، پادشاه اوت‌کوتور لبنانی

الی صعب، پادشاه اوت‌کوتور لبنانی

الی ساب” (صعب) طراح لباس لبنانی ، فعالیت حرفه‌ای خود را از اوایل دهه‌ی ۸۰ میلادی آغاز کرد. اکثر طرح‌های او، لباس عروس با پارچه‌های گران قیمت، تور‌های لطیف، سنگ‌های قیمتی، کریستال، مروارید، گلدوزی‌های با جزئیات و ظریف و… هستند. صعب همچنین به عنوان داور در پروژه‌ی Runway Middle East در سال ۲۰۱۶ ظاهر شد.

زندگینامه
الی ساب یا الی صعب در ۴ جولای سال ۱۹۶۴ به دنیا آمد. او بزرگترین پسر خانواده‌ی تاجر چوبی است که در سواحل جنوبی بیروت بزرگ شد. ساب از دوران کودکی شروع به یادگیری خیاطی کرد و در سن ۸ سالگی شیفته‌ی دنیای مد گشت. او الگوهایش را با روزنامه از روی بدن خواهرش درمی‌آورد و هنگامی که برای دوختن طرحش به پارچه نیاز داشت، به سراغ کمد لباس مادرش می‌رفت.
در سال ۱۹۸۱، ساب برای تحصیل در زمینه‌ی فشن، به پاریس نقل مکان کرد ولی مدتی بعد درسش را رها نمود تا به بیروت بازگردد و برند خود را راه‌اندازی کند. سابِ ۱۸ ساله در سال ۱۹۸۲، با ۱۵ کارمند خود آتلیه‌ای مخصوص لباس عروس را افتتاح و برای دوخت لباس‌ها از پارچه‌های فاخر و گران قیمت و جواهرات استفاده ‌کرد.

شروع کار حرفه‎‌ای
شهرت الی ساب در بیروت به‌خاطر لباس‌های فاخر زنانه‌اش فزونی یافت و خیلی زود جامعه‌ی زنانِ ورزشکار، خواهان طراحی‌های او شدند که این خود باعث شهرت بیشترش شد.
ساب اولین غیر ایتالیایی بود که در سال ۱۹۹۷ وارد انجمن National Chamber Of Italian Fashion شد و در همان سال اولین کالکشن‌اش را در خارج از لبنان، در شهر روم، به نمایش گذاشت

در سال ۱۹۹۸، ساب لاین لباس‌های آماده برای پوشیدن (Ready to wear) و اکسسوریزش را در میلان افتتاح کرد. در همان سال، الی قراردادی را با Beaute Prestige International، برای راه اندازی لاین عطر و لوازم آرایشی، امضا کرد. همچنین یک فشن‌شو با حضور پرنسس استفانیِ موناکو برگزار کرد.

در سال ۱۹۹۹، یکی از لباس‌هایش که بر روی آن الماس و زمرد دوخته شده بود، به قیمت ۲٫۴ میلیون دلار فروخته شد.

طراحی برای سلبریتی‌ها
لباسِ Halle Berry، برنده‌ی جایزه‌ی اسکارِ سال ۲۰۰۲ را ساب طراحی کرده بود و این باعث شد که ساب در بین مردم آمریکا بیشتر شناخته شود. در ماه می سال ۲۰۰۳ “The Chambre Syndicale De La Haute Couture” از او برای عضویت در این انجمن دعوت به عمل آورد.
ساب به همراه (Versace)، (Giorgio Armani)، تینا نوولس (Tina Knowles)، خانه‌ی درون (House Of Dereon) و هرو لجر (Herve Leger) برای تور سال ۲۰۰۷ ‌، طراحی لباس کردند.
تا سال ۲۰۱۰، ساب به تن ۱۰۲ سلبریتی در مناسبت‌های مختلف، لباس‌های فاخر پوشانده بود که بیش از ۴۰تای آنان در سال ۲۰۰۹ طراحی و دوخته شده بودند.

ساب از اولین مجموعه‌ی اوت‌کوتورش در جولای ۲۰۰۳ در پاریس پرده برداری کرد. در همان سال الی با همکاری Pronovias، لاین لباس عروسِ الی (Elie by Elie Saab) را افتتاح کردند.
در سال ۲۰۰۶ ساب برای اولین بار از کالکشن Ready To Wear بهار-تابستان‌اش در پاریس رونمایی کرد.
در سال ۲۰۱۱، الی اولین عطر خود را با نام “Le Parfum” ارائه کرد.

در سال ۲۰۱۳، وی بوتیک‌هایش را واقع در بیروت، دبی، دوها، پاریس، لندن، ژنو، هنگ کنگ، مسکو، نیویورک و مکزیک باز کرده بود. همچنین ۱۰۰ فروشگاه جزئی (خرده فروشی) نیز در سراسر دنیا راه‌اندازی کرده است. الی در همان سال، پسرش، Elie Saab Jr را به عنوان مدیر برندش معرفی کرد. ساب در سال ۲۰۱۶، به عنوان داورِ پروژه‌ی ران وِیِ خاورمیانه ظاهر شد. بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، کمپانی ساب دومین بوتیکش را نیز در پاریس گشود.

در سال ۱۹۹۹، ملکه رانیا از جردن، لباسی از الی ساب را در مراسم تاج‌گذاری‌اش به تن کرد. همچنین در سال ۲۰۱۲ کنتس استفانی و دوک هردیتاری (Hereditary Grand Duke) با یکدیگر ازدواج کردند و عروس لباسی از طراحی‌های ساب را پوشیده بود.دnر آکادمی اِوارد ۲۰۰۲ هنگامی که جایزه‌ی بهترین هنرپیشه‌ی زن را می‌گرفت، لباس مجلسی بلند قرمز تیره‌ای که توسط الی ساب طراحی شده بود، به تن داشت. در نظرسنجی عمومی که توسط دبنهامز انجام شد و نتایج آن را در نشریه The Daily Telegraph منتشر گردید، این لباس رتبه‌ی هشتم زیباترین لباس‌ مجلسی را بر روی فرش قرمز تا آن زمان را به خود اختصاص داد. مجله‌ی Cosmopolitan از این لباس به عنوان یکی از بهترین لباس‌های پوشیده شده در مراسم اسکار تا آن زمان یاد کرد.
از دیگر مشتریان برجسته‌ی آثار ساب می‌توان به اِوا گرین، نیکی میناژ، بیانسه، سلن دیون، آنجلیا جولی، اِلنا آنایا و تیلور سویفت اشاره کرد.
استایل لباس‌های طراحی شده توسط الی ساب تلفیق خاصی از فرهنگ غرب و شرق است. او برای دوخت لباس‌هایش از پارچه‌های اعلایی مانند تافته، ارگانزا و ساتن به همراه پارچه‌های سبک استفاده می‌کند.